پاورپوینت عدس

پاورپوینت عدس 30 اسلاید
دسته بندی کشاورزی
بازدید ها 5
فرمت فایل ppt
حجم فایل 258 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

پاورپوینت عدس

فروشنده فایل

کد کاربری 3836

کاربر

پاورپوینت عدس 30 اسلاید


عدس از قدیمی ترین منابع غذایی گیاهی بشر است و عمر آن به قدمت تاریخ كشاورزی است. از عدس هم در قرآن (سوره بقره آیه 61) و هم در انجیل نام برده شده است. وجود بقایای دانه های عدس در مقابر مصری به 2300 سال قبل از میلاد مسیح می رسد. كشت آن در مصر، جنوب اروپا و غرب آسیا در قدیم رواج داشته و از این مناطق بعداً به شمال اروپا، هندوستان، چین و بطرف غرب تا اتیوپی پراكنده گردیده است.

كشورهای عمده تولید كننده عدس در دنیا عبارتند از هندوستان، تركیه، سوریه، پاكستان، اسپانیا و بنگلادش. در ایران كشت عدس بیشتر به استانهای شمال غربی و غرب كشور اختصاص یافته است.

منشاء عدس به نظر می رسد از كشورهای شرق مدیترانه مثل آسیای صغیر، یونان و مصر باشد كه از آنجا به طرف هند گسترش یافته است. كشت آن بعداً در اروپا، آفریقا و آمریكا رواج یافته است.

كلیات گیاه شناسی

عدس یكی از حبوبات است كه از قدیم الایام در اكثر نقاط دنیا كشت می شده است . گیه شناسان اعتقاد دارند كه عدس حتی قبل از تاریخ نیز وجود داشته است . عدس از نظر مقدر پروتئین بسیار غی است و دربین گیاهان فقط لوبیای سویا بیشتر از عدس پروتئین درد .

عدس گیاهی است یكساله كه ارتفاع آن بیش از 30 سانتیمتر نیست . برگهای آن دارای 6 تا 14 برگچه می باشد كه در انتهای آن پیچك قرار درد . گلهای عدس رنگ سفید و دارای رگه هایی به رنگ بنفش است . میوه آن غلاف كوچكی است و معمولا در هر غلاف 1 تا 3 عدس وجود دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *