مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 4
فرمت فایل docx
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض

فروشنده فایل

کد کاربری 3349

کاربر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعارض عبارت است از یک حالت هیجانی منفی که به علت ناتوانی در انتخاب، دست کم یکی از دو هدف ناسازگار و سازگار به وجود می آید. تعارض زمانی پیش می آید که فرد نتواند دست کم از دو راه سازش ناپذیر، یکی را انتخاب کند. زندگی مشترک همواره با دورنمایی زیبا برای زوجین آغاز می شود و همچنین عدم شناخت کافی، پس از چندی مشکلاتی بروز می کند که همچنین با تدبیر و درایت با آن ها برخورد نشد، می توان بنیان زندگی را به مخاطره بیاندازد. با انتظارات سطح بالایی که افراد از ازدواج دارند، احتمالاً جای تعجبی نیست اگر خیلی از افراد دریابند که روابطشان این انتظارات را برآورده نمی کند (مارکن و هالوگ 1998).

به گفته جاکوبسن و کریستنس (1998)، ایجاد تغییر در تعارضات زناشویی به مرحله ای که خانواده در آن قرار دارد بستگی تام دارد. این محققان معتقدند درمان زوج های جوان تر، آسان تر از کسانی است که سال ها با هم زندگی کنند. به گفته ی بل و بلکنی (1997)، «تعارض زناشویی» یعنی تعاملاتی که در آن ها، همسران اهداف ناسازگارانه ای با یکدیگر داشته باشند. تعارض مجادله ای است بر سر اثبات ارزش ها و ادعاها برای دستیابی به موقعیت، قدرت و منابعی که باعث صدمه، تخریب و حذف طرف مقابل می شود (به نقل از ویلموت و ماکر 2001). تعارض وقتی بروز می کند که یکی از طرفین درگیر نیازمند تغییر باشد، تا ادامه رابطه و رشد امکان پذیر گردد. سطح رضایت زناشویی در اوایل ازدواج بالاست اما کم کم، و با آهنگی ثابت، افت می کند تا اینکه در میانسالی به کمترین حد خود می رسد، و درست در زمانی که فرزندان خانه را ترک می کنند باز هم افزایش می یابد (گاتمن و نوتراریوس، 2002).

عوامل تعارض ساز در روابط زناشویی

1. زمینه خانوادگی

2. هیجان خواهی همسران

3. مرحله استحاله خانواده

4. افسردگی: مدیریت ضعف تعارض، خطر افسردگی همسران را افزایش می دهد و این رابطه به طور چرخه ای متقابل، تکرار و قدرتمند می گردد.

5. فیزیولوژی: همسرانی که هنگام بروز تعارض، میزان بیشتری از هورمون استرس را ترشح می کنند، با احتمال بیشتری در معرض طلاق قرار خواهند داشت (کوهان، بون و گنگر 2003). به گفته لوینسون و گاتمن، پاسخ های فیزیولوژیکی افراد هنگام تعارض 60 درصد از واریانس رضایت زناشویی را آشکار می کند (بیتا حسینی، 1389، ص 664).

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض دسته: علوم انسانی بازدید: 2 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 198 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 40. مبانی نظری و پیشینه …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض و تضاد هاي دروني – e1m

فایل و پیشینه تحقیق تعارض و تضاد هاي دروني دارای 40 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض – دانلود مقاله و پروژه …

۲ روز پیش – مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض. دسته بندی : پایان نامه و پروژه دانشگاهی » رشته علوم اجتماعی. جزئیات و دریافت. جزئیات: توضیحات: فصل دوم …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض (فصل دوم تحقیق)

۱۴ مرداد ۱۳۹۶ – سخن روز: افرادی که اهداف مکتوب دارند ده برابر دیگران موفق ترند. عنوان محصول دانلودی:مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض (فصل دوم تحقیق)

[PDF]ﻓﺼﻞ دوم ﭘﮋوﻫﺶ ي و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻧﻈﺮي ﯽ ﻧﺎﻣﺒ – دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

١٣. ﻓﺼﻞ دوم. ﻧﺎﻣﺒ. ﯽ. ﻧﻈﺮي. و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ. ي. ﭘﮋوﻫﺶ … ﺑﺨﺶ ﭼﻬﺎرم ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع. ﭘﮋوﻫﺶ … ﻧﻈﺮﯾﻪ. ﻫﻮش. ﭼﻨﺪﮔﺎﻧﻪ. ﻫﺸﺖ. ﻧﻮع. ﻫﻮش. را. ﺗﻮﺻﯿﻒ. ﮐﺮد. ﮐﻪ. در. داﺧﻞ ﻣﻔﻬﻮم. ﮐﻠﯽ. ﻫﻮش. ﻗﺮار. ﻣﯽ …. ﺗﻌﺎرض. ﻫﺎي. اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ،. ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ. و. ﯾﺎ. اﻗﺘﺼﺎدي. ﻫﺴﺘﯿﻢ. ﻣﯽ. ﺗﻮان. ﭼﻨﯿﻦ. وﺿﻌﯿﺘﯽ. را. ﺑﻪ. ﻫﻮش. ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض کار- خانواده | مبانی …

۲۰ شهریور ۱۳۹۶ – مطالب پژوهشی,آموزشی,پروپوزال,پرسشنامه,مبانی نظری,پیشینه پژوهش,پروتکل های … خانه دانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعارض کار- خانواده.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض و ابهام نقش | بیست دانلود

۷ شهریور ۱۳۹۶ – مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض و ابهام نقش این فایل مربوط به فصل دوم یک پایان نامه کارشناسی ارشد می باشد و حاوی 24 صفحه از مباحث …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض والد – فرزند – کوتاه …

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه …

فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض والد و فرزندی

فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض والد و فرزندی –

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض والد – فرزند – نماشا

۲ فروردین ۱۳۹۶ – برای دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض والد – فرزندبه صورت ورد به ادرس سایت http://yon.ir/4cMXLبروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *