مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه انسانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه انسانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه انسانی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 19
فرمت فایل docx
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه انسانی

فروشنده فایل

کد کاربری 3349

کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه انسانی

توضیحات: فصل دوم (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

براساس دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت، منابع شرکت به عنوان مهم­ترین محرک رقابت و عملکرد محسوب می­شوند. این منابع شامل دارایی­های مشهود و همچنین دارایی­های نامشهود ایجاد شده در داخل شرکت است که به گونه ای کارآ و اثربخش در راستای اجرای راهبردهای سودآور و رقابتی خاص به کار گرفته می­شود. نوع اول دارایی­ها (از قبیل اموال، ماشین­آلات، تجهیزات و فناوری­های فیزیکی) عموماً مشهود، متداول، به راحتی تقلیدپذیر و قابل جایگزین است. به علاوه این نوع دارایی­ها به راحتی در بازار آزاد داد و ستد می­شود. نوع دوم دارایی­ها عموماً نامشهود، ارزشمند، نادر و اغلب بی­نظیر و غیرقابل جایگزین است. این نوع دارایی­ها، دارایی­های راهبردی است که می­تواند منجر به ایجاد مزیت رقابتی پایدار و عملکرد مالی برتر شود(ستایش و کاظم نژاد، 1388). در اقتصاد امروزی رشد و تولید ثروت عمدتاً از دارایی­های نامشهود سرچشمه گرفته و پیشرفت­های اقتصادی اکثر سازمان­های موفق نیز حاکی از این مطلب است که ارزش­افزایی بیشتر متکی به دارایی­های نامشهود است تا دارایی­های فیزیکی(شجاعی، بیگی و نظری پور، 1389). در ادامه مباحث چهار دارایی نامشهود سازمانی تحت عناوین سرمایه انسانی، سرمایه رابطه­ای، سرمایه سازمانی و سرمایه اطلاعاتی مورد بحث قرار خواهند گرفت.

سرمایه انسانی بالاترین و باارزش­ترین سرمایه و بزرگترین دارایی هر سازمان و کشور محسوب می­شود، و تنها سرمایه­ای است که با استفاده بیشتر کاهش نیافته و به صورت فزاینده توسعه پیدا می­کند. در حقیقت سرمایه انسانی مهم­ترین دارایی یک سازمان و منبع خلاقیت و نوآوری است که شامل تمامی قابلیت­های فردی، استعدادها، دانش و تجربه کارکنان و مدیران یک سازمان می­باشد. سرمایه انسانی عواملی نظیر دانش کارکنان، مهارت، توانایی و نگرش آنان را نیز شامل می­شود(بازبورا، 2004). نقش حیاتی سرمایه انسانی در تئوری­های رشد اقتصادی درون زا تشخیص داده شده و در طول دهه 1990 پیشنهاد شده ومورد بحث قرار گرفته است. این نقش بطور مکرر بر نهادهای بین­المللی و اعلامیه­های سیاسی تأکید کرده­است(لانزی، 2007) به گفته کاستانیس و هلفات(1991) تغییر در هر مهارت کارکنان نتایج مزیت رقابتی را تعیین می­کنند. این دیدگاه توسط پتراف و بارنی(2003) مورد تأیید قرار گرفته، و بیان شده که اگرچه مهارت مهم است، کارمندان شرکتی که مهارت­های خاص صنعتی کارآمدی دارند، مزیت رقابتی بیشتری ایجاد می­کنند. از زمانی که قانون مداران، قاطعانه آموزش مهارت منابع انسانی را به شرکت­ها تحمیل کرده­اند، این سرمایه انسانی مهم­ترین منبع حرفه­ای شرکت به شمار آمد(آیو، 2009).


مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد مالی (فصل دوم) – سوین …

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد مالی (فصل دوم) مبانی نظری عملکرد مالی … با سرمایه ی به کار گرفته شده مثبت و با سرمایه ساختاری و انسانی رابطه ای ندارد.

[PDF]فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه ی تحقیق

مبانی نظری تحقیق ….. ای. از. اطالعات. مورد نیاز سرمایه. گذاران و اعتباردهندگان یک شرکت. را تأمین می. کند. بر. اساس. یچن … مدرک تجربی رابطه بین گزارش تعدیل شده.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری (فصل 2) – li4

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) … خود با عنوان ” سنجش سرمايه فکري و بررسي رابطه ميان سرمايه فکري و ارزش بازار سهام … جانسون نيز در مجموعه اي از مقالات خود چنين بيان مي دارد که سرمايه ي فکري از طريق …

[PDF]فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش – دانشگاه آزاد اسلامی …

بیمه ای انگلیسی، آلمانی، اتریشی، سوئیسی و امثال آن در ایران اقدام به ایجاد شعبه. و. نمایندگی … پیشرفت بیمه با توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور رابطه متقابل دارد … مبانی. نظری. و. پیشینه. پژوهش. ١٣. تضمین سرمایه گذاری. : توسعه اقتصادی.

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اقتصاد دانشی ودارایی های …

مطالب پژوهشی,آموزشی,پروپوزال,پرسشنامه,مبانی نظری,پیشینه پژوهش,پروتکل های روانشانسی,اقدام پژوهی,مقالات ترجمه شده … ۱۲-۲ مدل های اندازه گیری سرمایه ی فکری و ارائه دهنده آن ها ۴۰ … ۱۱-۴-۱۲-۲ مدل ارزش نامشهود محاسبه شده (سی – آی – وی) ۵۳ …. پروپوزال بررسی رابطه مدیریت دانش و نوآوری محصول در شرکت های صنعتی استان گیلان.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق(فصل دوم پایان نامه)

برای فصل دوم ، با عنوان ” سابقه تاریخی، مبانی نظری، ادبیات پژوهش” نیاز به صرف …. هر مطالعه ضمن آن که مبتنی بر مطالعات قبلی است ، خود نیز مقدمه و پایه ای برای …

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه روانشناختی – dlsar

۲۵ خرداد ۱۳۹۶ – مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه روانشناختی در ۱۷ صفحه ورد قابل ویرایش با … بر تمایل به سرمایه گذاری با تاکید بر نقش واسطه ای ریسک ادراک شده مشتریان … وجود رابطه مثبت معنی دار بین عملکرد شغلی با متغیرهای سرمایه های …

مبانی نظری سرمایه اجتماعی | مقاله بیس مدیریت، پایان نامه، …

مبانی نظری سرمایه اجتماعی مقالات علمی پژوهشی ،کنفرانسی، آی آس آی، ISI و پیشینه ادبیات. … مبانی نظری در رابطه با سرمایه اجتماعی (intellectual capital). تازه ترین …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع خلاقیت :: دهه شصت, …

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) … یکی از نظریه پردازانی که تحقیقات گسترده ای در رابطه با خلاقیت انجام داده است.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری – دانلود …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری … کلیات پژوهش … کارآمد، نقش عمده اي در توسعه و پیشرفت اقتصاد و صنعت بانکداري کشور خواهد داشت. … کشورها نشان می دهد که سرمایه گذاری و سطح پیشرفت اقتصادی رابطه نزدیکی باهم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *