مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه رابطه ای

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه رابطه ای

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه رابطه ای
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 14
فرمت فایل docx
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه رابطه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 3349

کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه رابطه ای

توضیحات: فصل دوم (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

سرمایه فکری فراهم­کننده یک پایگاه منابع جدید است که از طریق آن سازمان می­تواند به رقابت بپردازد. بونتیس(1998) معتقد است سرمایه فکری عبارت از تلاش برای استفاده مؤثراز دانش(محصول نهایی) در مقابل اطلاعات (ماده خام) است. سرمایه فکری اصطلاحی برای ترکیب دارایی ناملموس بازار، دارایی فکری، دارایی انسانی و دارایی زیرساختاری است، که سازمان را برای انجام فعالیت­هایش توانمند می­سازد(مشبکی و قلیچ لی، 1386). سرمایه فکری شامل سه عنصر سرمایه ساختاری، سرمایه انسانی و سرمایه رابطه­ای می­باشد. سرمایه رابطه­ای به روابط شرکت با سهامداران، مشتریان و عرضه­کنندگان اشاره دارد. ذینفعان سازمان اغلب منابع ارزشمندی برای سازمان فراهم می­کنند.بعنوان مثال، مشتریان درآمد را فراهم می­کنند، عرضه­کنندگان مواد خام را فراهم می­کنند و توزیع­کنندگان کانال­های توزیع را تدارک می­بینند بنابراین طرف­های استراتژیک شرکت برای توسعه محصول جدید سودآور هستند(هسو و فانگ، 2009). در ادبیات بازاریابی این سرمایه در زمینه­های متعددی از جمله روابط مشتری- فروشنده، شبکه­های کسب و کار و تعامل مشتری- شرکت مطالعه شده است(گریفیث و همکاران، 2010).افراد با روابط و شبکه­های بیشتر امکان کسب اطلاعات وتخصیص منابع بهتری را نشان می­دهند. کارکنان با مهارت­های ارتباطی بهتر و با ارتباط بیشتر با افراد خارج فرصت­های بیشتری برای دسترسی به منابع مختلف دارند. این ارتباط امکان بهبود قابلیت توسعه فناوری را می­دهد. ایجاد و حفظ سرمایه رابطه­ای پایدار مستلزم این است که یک سازمان روابط تعاملی خوبی با سهامداران، مشتریان و عرضه­کنندگان خود ایجاد کنند. روابط بهتر فرصت­های بیشتری فراهم می­آورد که شرکای کسب و کار فن­آوری­های حرفه­ای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در عین حال سازمان­ها اطلاعات جدیدتری از مشتریانشان برای بهبود قابلیت یادگیری سازمانی خود کسب می­کنند. شرکت­ها همچنین برای بدست آوردن منافع و مزایای جدید می­توانند با استفاده از شبکه­های مختلف همکاری نظیر ائتلاف در میان صنایع مشابه و یا متفاوت، انجام مطالعات با مؤسسات تحقیقاتی، منابع مختلف دانش نوآورانه بدست آورند و به دنبال فرصت­های کسب و کار باشند(هسو و فانگ، 2009). سرمایه رابطه­ای شامل مباحثی همچون اعتماد، دوستی و احترام می­شود که به عنوان درجه­ای که طرفین احساس راحتی می­کنند و خواهان اعتماد به طرف دیگر هستند در نظر گرفته می­شود(آرینو و همکاران، 2001).

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد مالی (فصل دوم) – سوین …

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عملکرد مالی (فصل دوم) مبانی نظری عملکرد مالی … با سرمایه ی به کار گرفته شده مثبت و با سرمایه ساختاری و انسانی رابطه ای ندارد.

[PDF]فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه ی تحقیق

مبانی نظری تحقیق ….. ای. از. اطالعات. مورد نیاز سرمایه. گذاران و اعتباردهندگان یک شرکت. را تأمین می. کند. بر. اساس. یچن … مدرک تجربی رابطه بین گزارش تعدیل شده.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری (فصل 2) – li4

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) … خود با عنوان ” سنجش سرمايه فکري و بررسي رابطه ميان سرمايه فکري و ارزش بازار سهام … جانسون نيز در مجموعه اي از مقالات خود چنين بيان مي دارد که سرمايه ي فکري از طريق …

[PDF]فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش – دانشگاه آزاد اسلامی …

بیمه ای انگلیسی، آلمانی، اتریشی، سوئیسی و امثال آن در ایران اقدام به ایجاد شعبه. و. نمایندگی … پیشرفت بیمه با توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور رابطه متقابل دارد … مبانی. نظری. و. پیشینه. پژوهش. ١٣. تضمین سرمایه گذاری. : توسعه اقتصادی.

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اقتصاد دانشی ودارایی های …

مطالب پژوهشی,آموزشی,پروپوزال,پرسشنامه,مبانی نظری,پیشینه پژوهش,پروتکل های روانشانسی,اقدام پژوهی,مقالات ترجمه شده … ۱۲-۲ مدل های اندازه گیری سرمایه ی فکری و ارائه دهنده آن ها ۴۰ … ۱۱-۴-۱۲-۲ مدل ارزش نامشهود محاسبه شده (سی – آی – وی) ۵۳ …. پروپوزال بررسی رابطه مدیریت دانش و نوآوری محصول در شرکت های صنعتی استان گیلان.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق(فصل دوم پایان نامه)

برای فصل دوم ، با عنوان ” سابقه تاریخی، مبانی نظری، ادبیات پژوهش” نیاز به صرف …. هر مطالعه ضمن آن که مبتنی بر مطالعات قبلی است ، خود نیز مقدمه و پایه ای برای …

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه روانشناختی – dlsar

۲۵ خرداد ۱۳۹۶ – مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه روانشناختی در ۱۷ صفحه ورد قابل ویرایش با … بر تمایل به سرمایه گذاری با تاکید بر نقش واسطه ای ریسک ادراک شده مشتریان … وجود رابطه مثبت معنی دار بین عملکرد شغلی با متغیرهای سرمایه های …

مبانی نظری سرمایه اجتماعی | مقاله بیس مدیریت، پایان نامه، …

مبانی نظری سرمایه اجتماعی مقالات علمی پژوهشی ،کنفرانسی، آی آس آی، ISI و پیشینه ادبیات. … مبانی نظری در رابطه با سرمایه اجتماعی (intellectual capital). تازه ترین …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع خلاقیت :: دهه شصت, …

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) … یکی از نظریه پردازانی که تحقیقات گسترده ای در رابطه با خلاقیت انجام داده است.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری – دانلود …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری … کلیات پژوهش … کارآمد، نقش عمده اي در توسعه و پیشرفت اقتصاد و صنعت بانکداري کشور خواهد داشت. … کشورها نشان می دهد که سرمایه گذاری و سطح پیشرفت اقتصادی رابطه نزدیکی باهم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *