مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرسودگی شغلی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرسودگی شغلی

مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرسودگی شغلی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 33
فرمت فایل docx
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرسودگی شغلی

فروشنده فایل

کد کاربری 3349

کاربر

مبانی نظری وپیشینه تحقیق فرسودگی شغلی

توضیحات: فصل دوم (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

فرسودگی شغلی،کاهش قدرت سازگاری فرد با عوامل فشار زا است و سندرمی است مرکب از خستگی جسمی و عاطفی که منجر به ایجاد خود پنداره منفی در فرد نگرشی منفی نسبت به شغل و فقدان احساس ارتباط با مراجعان به هنگام ایجاد وظیفه است.این سندرم ممکن است فرد را به سوی انواع بیماری های روانی و جسمانی سوق دهد و فردرا به بالاترین مرحله فرسودگی روانی و عاطفی برساند.این سندرم در میان کارکنان بهزیستی ، کارکنان خدمات انسانی و بهداشتی و اعضای خانواده است و شامل سه بعد اصلی 1-تحلیل رفتن هیجانی 2-مسخ شخصیت 3- کاهش احساس پیشرفت و دستاوردهای شخصی .

ابعاد دیگری نیز وجود دارد که بطور عمومی توصیف شده است :1- پدیده فرسودگی ممکن است در یک فرد یا درسطح یک سازمان رخ دهد 2- فرسودگی یک تجربه ای روانشناختی درونی است که احساس نگرش ها ، انگیزه ها و انتقادات فرد را درگیر می سازد 3- فرسودگی تجربه ای منفی است که با مشکلات عمده پریشانی ،ناراحتی ،اختلال کارکرد و پیامدها ی منفی یا تمام اینها را موجب می شود (افتخاری ،هریس ،1381؛روستا ،1386).

پین (1982)در مطالعات خودبه این نتیجه رسیده است که؛1- نشانه گان فشار روانی فرسودگی شغلی؛2-عوارض ونتایج سطوح بالای فشار روانی شغلی؛3- ناکامی شخصی و4-عدم برخورداری افراد از مهارتهای لازم برای مقابله کردن،دارای زیان های فراوان شخصی،سازمانی،اجتماعی است واین زیان ها نیز احتمالا روبه افزایش می باشند.نشانه گان فشار روانی فرسودگی شغلی در نتیجه ادامه وعدم تسکین فشار روانی ناشی از کار،به وجود می آید.عوارض و نتایج این نشانه گان را می توان به چهار نوع تقسیم کرد که عبارتند از؛1-کاهش نیروی ذخیره شده در بدن فرد؛2-پایین آمدن سطح مقاومت فرد نسبت به بیماری؛3– افزایش عدم رضایت و بدبینی؛4-افزایش موارد غیبت فرد از کار و کاهش کارایی شغلی وی.

فرسودگی شغلی را می توان به عنوان نتیجه نهایی فشار روانی تجربه شده که فرد نتوانسته است به طور مناسبی با آن مقابله کند ، تعریف کرد .


مبانی نظری فصل دوم – فصل دوم |پرسشنامه

فایل های مجموعه : مبانی نظری فصل دوم … مبانی نظری آموزش الکترونیک ضمن خدمت. قیمت : 5000 تومان. توضیحات · خرید و دانلود. مبانی … مبانی نظری فرسودگی شغلی.

مبانی نظری فرسودگی شغلی (فصل دوم پایان نامه)+10 مقاله …

تقریباً حدود سي سال است كه واژه فرسودگي شغلي در ادبيات روان‌شناسی به كار می‌رود و در حال حاضر فرسودگي شغلي به عنوان يك مشكل مهم اجتماعي فردي شناخته‌شده است.

دانلود مبانی نظری فرسودگی شغلی

دانلود مبانی نظری فرسودگی شغلی: کار صرف نظر از تامین مالی ، می تواند برخی از … ماسلاچ (1986) و همکارانش یک رویکرد مبتنی بر تحقیق برای فرسودگی اتخاذ …

تاریخچه متغیر فرسودگی شغلی | پیشینه پژوهشی و مبانی …

۲۱ آبان ۱۳۹۵ – پیشینه پژوهشی و مبانی نظری : پایگاه دانلود فصل دوم اساس نظری و پیشینه تحقیق.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی – ofmas.ir

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی در ۵۵ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. توضیحات: فصل دوم. همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده …

[PDF]دریافت فایل

بررسی رابطه بین توسعه و غنی سازی شغلی کارکنان با عملکرد آنان در بانک ملت در. سال تحصیلی. 2931. -. 2939 …. فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق. مقدمه.

[PDF]ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻓﺮﺳﻮدﮔﯽ ﺷﻐﻠﯽ، ﺑﻬﺰﯾﺴﺘﯽ رواﻧﺸﻨﺎﺧﺘﯽ و ﺑﺎورﻫﺎي ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﻣﻌﻠﻤﺎن …

ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻓﺮﺳﻮدﮔﯽ ﺷﻐﻠﯽ، ﺑﻬﺰﯾﺴﺘﯽ رواﻧﺸﻨﺎﺧﺘﯽ و ﺑﺎورﻫﺎي ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ در ﻣﻌﻠﻤﺎن …. ﻓﺼﻞ دوم. : ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي. و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ. ي ﭘﮋوﻫﺶ. -2. -1. ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ي ﭘﮋوﻫﺸﯽ ﻓﺮﺳﻮدﮔﯽ ﺷﻐﻠﯽ.

چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش استرس و فرسودگی …

چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش استرس و فرسودگی شغلی (فصل 2) … دسته بندی: عمومی » مبانی نظری. تعداد مشاهده: 5025 مشاهده. فرمت فایل دانلودی:.docx.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناامنی شغلی – آپارات

▶ 0:12

۸ شهریور ۱۳۹۶
فروش فایل امنیت شغلی نوعی احساس شخصیت در فرد را شکل می دهد و آنها می توا نند با داشتن شغل منا سب و آسودگی خیال از … مبانی نظری و پیشینه تحقیق ناامنی شغلی. 1 …

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگي شغلي در …

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرسودگي شغلي در کارکنان و کارمندان(فصل دوم … ,فرسودگي شغلي ,پژوهش فرسودگي ,مبانی نظری ,پیشینه پژوهش فرسودگي …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *