مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی

مبانی نظری استرس شغلی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 31
فرمت فایل docx
حجم فایل 77 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی

فروشنده فایل

کد کاربری 3349

کاربر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس شغلی

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

استرس بخشی از زندگی روزمره است. استرس حالت یا فرایندی روانشناختی است که در هنگام وقوعش فرد با حوادثی مواجه می­شود که آن­ها را نسبت به بهزیستی جسمی و روانشناختی خود تهدیدآمیز ادراك می­کند. استرس از تعامل با محیط نشات می­گیرد و زمانی رخ می­دهد که بین فشارهای موقعیتی و منابعی که فرد در اختیار دارد ناهماهنگی وجود داشته باشد (هزاوه­ای، حسینی، معینی، مقیم بیگی و حمیدی، 1391).

در چند دهه اخیر و با روى آوردن تدریجى جوامع به سمت زندگى مدرن، یكى از معضلات اساسی كه گریبان گیر جوامع بشری شده است پدیده استرس می­باشد. با صنعتی شدن جهان استرس اهمیت ویژه­ای پیدا كرده و به طور گسترده­اى سلامتی شاغلین را در محیط كار تحت تأثیر قرار داده است. عوامل روانی به همراه خطرات فیزیكی، شیمیایی، ارگونومیك و بیولوژیك محیط كار یكی از عوامل مخاطره آمیز اصلی در محیط های كاری محسوب می­گردد و در بین عوامل روانی استرس شغلى از اهمیت ویژه­ای برخوردار مى­باشد، به طوریكه سازمان ملل متحد در سال 1992 استرس شغلی را بیماری قرن بیستم دانست و سازمان جهانی بهداشت بر اساس شاخص بار جهانی بیماری­ها، به این نتیجه رسید كه بیماری­های روانی به ویژه استرس، دومین علت ناتوانی تا سال 2020 خواهد بود (تانگری، 2003). در اغلب جوامع امروزی، حیات انسانی از لحاظ محیط و نحوه زندگی با آن چه در سال­های گذشته وجود داشته، تفاوت فاحشی پیدا کرده است. امروزه در اکثر نقاط جهان، به ویژه در جوامع صنعتی و در جوامعی که آشفتگی اجتماعی و اقتصادی، زندگی عادی را مختل کرده است، عوامل تنش­زای اجتماعی، بیش از هر زمان دیگری شایع گردیده اند. به طوری که در عصر کنونی تنش را به عنوان طاعون سیاه می­شناسند (ملازم، محمدحسینی، کریمی و زاده باقری، 1384).

استرس جزء جدایى ناپذیر در زندگی مى­باشد كه با توجه به فشار روانی و كیفیت انطباق فرد با آن مى­تواند منجر به بیماری و یا تجربه­ای مثبت شود. عوامل روانی در محیط كار بر خلاف سایر عوامل زیان­آور محیط كار مختص شغل خاصی نیستند و در همه­ی مشاغل به صور مختلف و با درجات متفاوت وجود دارند (لوی و ویگمن، 2000). همه­ی انسان ها در زندگی روزمره در معرض انواع فشارهای روانی و رویدادهای تنش­زایی قرار می­گیرند که بهداشت روانی و جسمی آنان را تهدید می کند. تنش یک وضعیت نا مطلوب تحریک عاطفی و روانی است و هنگامی فرد در آن واقع می شود که موقعیت را خطرناک یا تهدید کننده آسایش تلقی کند (اکبری، امیرآبادی زاده، پوررضا، واقعی و دستجردی، 1384).


مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی | مبانیا

۸ دی ۱۳۹۵ – امید است با مفید بودن این فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی گامی در جهت پیشرفت تجارت الکترونیک برداشته شود و سهمی در لبخند …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی ( فصل دوم ) – آلفا …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی ( فصل دوم) در ۳۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. قابل ویرایش : بله. منابع : جدید و آپدیت شده. فرمت فایل : ورد.

پروپوزال مدیریت مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی

این فایل حاوی ادبیات و مبانی نظری (فصل 2) پایان نامه با موضوع استرس شغلی در 37 صفحه می باشد. فرمت فایل doc و قابل ویرایش است. این فصل کاملاً ویرایش شده و …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع فرسودگی شغلی و …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع فرسودگی شغلی و حمایت شغلی مبانی نظری و … به طور کلی عوامل بالقوه استرس شغلی سه دسته اند: عوامل محیطی، عوامل فردی و …

ادبیات نظری و فصل دوم استرس شغلی(فصل 2 پایان نامه) – …

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس شغلی(فصل دوم) در 31 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده. مشخصات محصول: توضیحات: …

چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش استرس و فرسودگی …

چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش استرس و فرسودگی شغلی (فصل 2) … دسته بندی: عمومی » مبانی نظری. تعداد مشاهده: 5025 مشاهده. فرمت فایل دانلودی:.docx.

[PDF]ﻓﺼﻞ دوم ﭘﮋوﻫﺶ ي و ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﻧﻈﺮي ﯽ ﻧﺎﻣﺒ – دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ. ﮐﻤﺘﺮي. ﺑﺮﺧﻮردار. اﺳﺖ. و. از. اﯾﻦ. ﺟﻬﺖ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﺟﺬاب ﺑﺮاي. ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ. ﺷﻮد. درواﻗﻊ ﻫﻮش … ﺑﺨﺶ ﭼﻬﺎرم ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع. ﭘﮋوﻫﺶ … ﮔﯿﺮي از ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮي ﭘﮋوﻫﺶ …… ﺷﻐﻠﯽ. ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ. ﻫﺴﺘﻨﺪ،. ﻗﺎﺑﻞ. ﭘﺮورش. و. ﺗﻮﺳﻌﻪ. اﺳﺖ . ﻣﻮارد. زﯾﺮ. در. ﺗﻮﺳﻌﻪ. ﻣﻬﺎرﺗﻬﺎي. ﻫﻮش. ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ. ﻣﻮﺛﺮ.

مبانی و پیشینه نظری استرس شغلی – دانلود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس شغلی (فصل دوم). در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx. توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی …

مبانی نظری فصل دوم – فصل دوم |پرسشنامه

فایل های مجموعه : مبانی نظری فصل دوم … مبانی نظری آموزش الکترونیک ضمن خدمت. قیمت : 5000 تومان … مبانی نظری رضایت شغلی … مبانی نظری اضطراب مرگ.

[PDF]دریافت فایل

ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ درﺟﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ …. ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮي و ﭘﻴﺸﻴﻨﻪ ﲢﻘﻴﻖ. ﻣﻘﺪﻣﻪ. 11 … ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻧﻈﺮی اﺣﺴﺎس ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ. 15 … ﺑـﯿﻢ و ﻧﮕﺮاﻧـﯽ ﻧﺎﺷـﯽ از. ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ رﯾﺰه. ﮐﺎری. ﻫﺎی ﺳﺎده زﻧﺪﮔﯽ را ﻧﯿﺰ ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻗﺮار دﻫﺪ … ﻣﻨﻔﯽ از ﻗﺒﯿﻞ اﻓﺴﺮدﮔﯽ، اﺿﻄﺮاب، ﻏﻢ، ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ و ﺧﺠﺎﻟﺖ ﻣﻼزم اﺳﺖ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ اﻓﺮاد ﺗﻨﻬـﺎ را ﻣـﯽ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *